5 نکته خواندنی در مورد تیم‌های حاضر در جام جهانی

5 نکته خواندنی در مورد تیم‌های حاضر در جام جهانی

1- برزیل موفق‌ترین تیم جام جهانی:

تیم ملی برزیل با 5 عنوان قهرمانی پر افتخارترین تیم جام جهانی به حساب می‌آید، این تیم اولین بار درسال 1958 به مقام قهرمانی رسید، طلایی پوشان سپس در دو جام جهانی، 1962 و 1970 هم به مقام قهرمانی رسیدند. فوتبال برزیل پس ازقهرمانی در جام جهانی 1970 تا 24 سال در حسرت فتح جام باقی ماند، تا اینکه بالاخره آن‌ها توانستند در سال 1994 برای چهارمین بار به قهرمانی برسند، سالسائو در این سال در ضربات پنالتی ایتالیایی‌ها را شکست دادند و عنوان نخست را از آن خود کردند، پس از این موفقیت برزیلی‌ها در دو جام جهانی 1998 و 2002 نیزفینالیست شدند، که در سال 98 نایب قهرمان و در سال 2002 برای پنجمین بار قهرمان شدند.

پس از برزیل تیم ملی ایتالیا با چهار عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم جام جهانی به شمار می‌رود، آن‌ها در سالهای 1934، 1938، 1982 و 2006 قهرمان جهان شده‌اند.

2- آلمانی‌ها رکورد دار نایب قهرمانی و سومی در جام جهانی:

تیم ملی آلمان ناکام‌ترین تیم تاریخ جام جهانی در بازی فینال است، آن‌ها تا کنون در هفت فینال جام جهانی حاضر بوده‌اند، که در 4 دیدار آن شکست خورده‌اند، آلمان‌ها بیشتربن رکورد را در زمینه نایب قهرمانی جام جهانی دارند،پس از آلمانی‌ها بلند قامتان هلندی با سه عنوان نایب قهرمانی در رده دوم رکورد داران نایب قهرمانی در جام جهانی هستند.

در زمینه عنوان سومی، نیز آلمان‌ها صاحب رکورد هستند، آن‌ها در سالهای 1934، 1970، 2006 و 2010 در جام جهانی به مقام سومی رسیده‌اند.

3- فینال جام جهانی، ایتالیا، ضربات پنالتی

تا کون فینال جام جهانی فوتبال در دو دوره به ضربات پنالتی کشیده شده است، که در هر دو دوره نیز یک طرف آن تیم ملی ایتالیا بوده است، لاجوردی پوشان در سال 1994 جام را از دست دادند، اما در سال 2006 با برتری مقابل فرانسه به مقام قهرمانی رسیدند.

4- کره ای‌ها تنها تیم آسیایی حاضر در تیمه نهایی

تا کنون تیم‌های آسیایی زیادی به جام جهانی راه یافتند که از این میان تنها تیم کره جنوبی توانسته است به جمع چهارتیم برتر صعود کند.

5- قاره ِ آفریقا، ناموفق‌ترین قاره در نیمه نهایی جام جهانی

تا کنون تمامی فدراسیون‌های پنج قاره‌ی جهان، در نیمه نهایی جام جهانی تیم داشته‌اند، اما قاره آفریقا علی رغم داشتن تیم‌های قدرتمند هرگز در نیمه نهایی جام جهانی نماینده ای نداشته است. در سال 2010 تیم ملی غنا در آستانه حضور در نیمه نهایی قرار گرفت، اما آن‌ها نیز در ضربات پنالتی مقابل اوروگوئه شکست خوردند و بنابراین نتوانستند به مرحله نهایی برسند.



نظرات شما عزیزان:

محمدرضا
ساعت16:30---18 ارديبهشت 1393
قالب بسیار زیبایی دارید

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب ها :